آمار مطالب

کل مطالب : 124
کل نظرات : 0

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز :
باردید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید سال :
بازدید کلی :

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان كتاب خانه شهيد مطهري ولاشان و آدرس motaharibook.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)


تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : تركيان
تاریخ : یک شنبه 19 مرداد 1393
نظرات

17 مرداد: گرامیداشت روز خبرنگار 

                           روز خبرنگار بر همه خبرنگاران، روزنامه نگاران و نویسندگان گرامی باد.

شورای فرهنگ عمومی ، 17 مردادماه 1377، سالروز شهادت "محمود صارمی "  را به عنوان روز خبرنگار نامگذاری كرد. هفدهم مردادماه این روز ارزشمند اجتماعی بر همه خبرنگاران، روزنامه نگاران و نویسندگان گرامی باد

در دنیای کنونی با وجود تکنولوژی های ارتباطی پیشرفته و متعدد در امر دستیابی سریع به اطلاعات و منابع مختلف و با وجود درگیرى و خشونت که بطور آشكارا در بیشتر نقاط این کره خاکی فراگیر شده، كسب اطلاعات موثق و قابل اطمینان در مورد وضعیت سیاسى، اجتماعى و امنیتى بشر و میزان آوارگى آنها بسیار دشوار و در عین حال بسیار ضرورى و حیاتى است. خبرنگاران از مهره های اساسی این مهم بشمار می روند. یک خبرنگار باید به واقعیت یك رویداد دست یابد وهمواره گام به گام حوادث در حوزه كاری خود حركت كند تا تحلیل های خود را به صورت كامل و رسا ارائه دهد. یک خبرنگار موفق همیشه در انعكاس رخدادها بی طرفانه عمل می كند؛ چون ذات خبرنگاری مبتنی بر بی طرفی است و اینجاست كه خبرنگار با رعایت این نكته مهم خود را به قوانین ملزم دانسته و در این مسیر به اهداف خود نائل می شود. علاوه بر این یک خبرنگار باید همواره دركسب اعتماد و اعتمادسازی بین خبرنگار، منابع خبری و مردم خود تلاش کند. در جهان حاضر که جوامع در حال تحول و نوزایی است قدرت درک، تجزیه تحلیل و پیش بینی حوادث ازدیگر مسائل اساسی این حرفه بشمار می رود.
حرفه ی خبرنگاری بی‏ هیچ قید و شرطی جزو مشاغل سخت و پرمخاطره است. تنها در سال 2004 بیش از ۷۶۶ خبرنگار در اقصی نقاط جهان بازداشت شده اند و دست كم ۱۴۶۰ تن از آنان مورد ضرب و شتم قرار گرفته اند.

تعداد بازدید از این مطلب: 200
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : تركيان
تاریخ : یک شنبه 19 مرداد 1393
نظرات

 

قرآن كلام الهي و كتاب هدايت بخش انسان هاست كه تلاوت ان آرامشي به جان هاي آگاه مي بخشد اما اين تلاوت آدابي دارد :

طهارت

هنگام تلاوت قران سزاوار است قاري با وضو باشد چون هر چه پاكي و قداست بيشتر شود ، درك انسان از مفاهيم قران و محتواي آن افزون خواهد شد .

استعاذه

يكي از آداب تلاوت قران اين است كه هنگام شروع آن بايد گفت : «اعوذ بالله من الشيطان الرجيم »

از امام صادق (ع) روايت است : « درهاي گناه را با استعاذه ( گفتن اعوذ باللله من الشيطان الرجيم » ببنديد و درهاي اطاعت را با بسم الله الرحمن الرحيم بگشاييد .

ادامه دارد...

تعداد بازدید از این مطلب: 222
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : تركيان
تاریخ : یک شنبه 16 مرداد 1393
نظرات

                                            اهداي خون، اهداي زندگي

در مرداد سال 1353 شمسي سازمان انتقال خون ايران با هدف سامان بخشيدن به وضع آشفته خون رساني و به منظور ترويج فرهنگ اهدا، تهيه و تأمين خون و فرآورده هاي سالم و مطمئن و رايگان براي رفع نياز بيماران نيازمند، به خصوص مبتلايان به تالاسمي، هموفيلي و لوسمي به وجود آمد.
از آن تاريخ به بعد، سالروز تأسيس اين سازمان در نهم مرداد ماه، به عنوان روز اهداي خون نام گذاري شده است. جمع آوري خون از داوطلبانِ اهدا، و آماده سازي آن براي نجات بيماران و مصدومين، ايجاد پايگاه در بيمارستان ها و واحدهاي سيار و ثابت جهت تهيه خون، ثبت اطلاعات لازم به منظور دعوت براي اهداي خون به هنگام ضرورت و توزيع خون و فرآورده هاي آن به مراکز درماني و بيمارستان ها و ..... از جمله کارهاي سازمان انتقال خون ايران مي باشد. طبق گفته کارشناسان، هر فرد بالغ (بين 17 تا 65 سال) با وزن متوسط پنجاه کيلوگرم، حدود پنج و نيم تا شش ليتر خون دارد و با اهداي 250 سي سي تا 450 سي سي از خون خود، نه تنها سلامتي خود را به مخاطره نمي اندازد، بلکه ضمن کمک به سلامتي خود، نجات بخش زندگي ديگري نيز خواهد شد. اهداي خون همچنين مي تواند در کشف بيماريهاي نهفته در اهدا کنندگان کاملاً مؤثر باشد. هر فرد سالم مي تواند در هر سال تا چهار بار با فاصله هشت هفته (دو ماه) خون اهدا کند.

 

تعداد بازدید از این مطلب: 200
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : تركيان
تاریخ : دو شنبه 6 مرداد 1393
نظرات

سال روز تأسیس جهاد دانشگاهی  

در فاصله سال های 1357 تا 1359، یعنی پس از پیروزی انقلاب تا وقوع انقلاب فرهنگی، فضای دانشگاه ها هنوز آن طورکه باید با شرایط دوران بعد از انقلاب هماهنگ و هم سو نگشته بود. از این رو، امام خمینی رحمهم الله فرمان انقلاب فرهنگی را صادر کردند. در پی صدور این فرمان، برای تحقق بخشیدن به اهداف انقلاب فرهنگی و ضرورت ایجاد تحول در دانشگاه ها، ستاد انقلاب فرهنگی تشکیل شد. این ستاد برای ایجاد بازوی اجرایی قوی برای سازمان دهی و نظارت بر وضعیت مدیریت دانشگاه ها، شورای عالی جهاد دانشگاهی را تشکیل داد. این شورا نیز در شانزدهم مرداد ماه سال 1359، جهاد دانشگاهی را تأسیس کرد و از آن روز، جهاد دانشگاهی زیرنظر ستاد انقلاب فرهنگی، و بعدها شورای عالی انقلاب فرهنگی فعّال است.                                                                                                   تقديم به همه دانشجويان
تعداد بازدید از این مطلب: 195
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : تركيان
تاریخ : دو شنبه 6 مرداد 1393
نظرات

عملیات مرصاد یا عملیات فروغ جاویدان                  

واژه عربی «مرصاد» به معنی کمین است. این نام بخاطر کمین برنامه ریزی شده‌ای که نیروهای نظامی جمهوری اسلامی ایران انجام داده بودند برای این عملیات در نظر گرفته‌شد. 

نام نبردی است که میان ارتش جمهوری اسلامی ایران و سازمان مجاهدین خلق در اواخر جنگ ایران و عراق، در سال ۱۳۶۷ درگرفت. پس از چند روز درگیری درنهایت نیروهای ارتش ایران پیروز شدند و عملیاتی که توسط سازمان مجاهدین خلق طرح‌ریزی و اجرا شده بود شکست خورد. تعداد زیادی از نیروهای مهاجم در این نبرد کشته شدند.

تعداد بازدید از این مطلب: 216
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : تركيان
تاریخ : دو شنبه 6 مرداد 1393
نظرات

روز فرهنگ پهلواني و ورزش زور خانه اي بر عموم ورزش دوستان مبارك

17 شوال روز نبرد پهلوانی بزرگ جوانمرد عالم بشریت حضرت علی(ع) با عمروبن عبدود در جنگ خندق که نماد شجاعت و اخلاق است توسط شورای فرهنگ عمومی تصویب و به تایید شورایعالی انقلاب فرهنگی رسیده و ابلاغ شده است. درج و تصویب" روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای" در متن تقویم رسمی کشور، با هدف پاسداری وترویج فرهنگ ارزشمند پهلوانی و جوانمردی و همچنین در راستای اهداف یونسکو در زمینه حفاظت از میراث فرهنگی ناملموس انجام شده است . اميد آن داريم كه این مناسبت فرهنگی بتواند بهانه خوبی برای ترویج اخلاق مداری و فرهنگ جوانمردی در کشور و هدیه ای معنوی به مردم جهان باشد.شایان ذکر است در تقویم رسمی امسال کشورمان روز 23 مرداد به نام روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای ثبت شده است

تعداد بازدید از این مطلب: 211
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : تركيان
تاریخ : شنبه 5 مرداد 1393
نظرات

مطالعه و كتاب خواندن از تفريحاتي است كه در رشد فكري و روحي مردم فوق العاده مؤثر است و اگر با ذوق و اشتياق همراه باشد ، لذت بخش و نشاط انگيز است .

علي عليه السلام مي فرمايد :

 «با مطالب حكيمانه ي نوين و شگفت ، جانهاي خود را نشاط دهيد ؛زيرا روان هم مانند بدن خسته مي شود . »

گفتار حكيمانه كه از راه مطالعه و با نشست و برخاست با دانشمندان به دست مي آيد ؛ به روح نشاط مي بخشد و نيروي فكر را زياد مي كند .

جوانان بايد مقداري از ساعات فراغت را به مطالعه ي مفيد اختصاص دهند ؛ و اگر در آغاز كار ، انس و علاقه اي نداشته باشند ، تكرار و تمرين ، و انتخاب كتابهاي سودمند و موافق با ذوق مي تواند آنها را علاقمند سازد . ما اگر بتوانيم نسل جوان را به مطالعه عادت دهيم ؛ گامي بزرگ در راه پيشرفت فكري آنها برداشته ايم ، و در برابر انحراف و فسادشان سدي نيرومند و بلند قرار داده ايم . اصولاً عادت نداشتن به مطالعه باعث مي شود كه ساعت هاي فراغت جوانان به انجام تفريحهاي غلط ، بگذرد .

تعداد بازدید از این مطلب: 251
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : تركيان
تاریخ : شنبه 4 مرداد 1393
نظرات

همه ما زندگي پر نشاط و شيرين را دوست داريم و به كاميابي ، سربلندي و موفقيت عشق مي ورزيم . نسبت به شادكامي و طراوت علاقه اي فراوان نشان مي دهيم و از سختي ها و تلخي هاي زندگي - كه غبار غم و اندوه بر آينه ي قلبمان مي نشاند - دوري مي كنيم ،اما گاه خود را خندان و شادمان نمي يابيم و گاهي نيز در پي اين حقيقت هستيم كه خنده ، شوخي و شادماني چيست ؟آثار ان كدام است و آثار آن كدام است  و آيا ما داراي اين صفات هستيم ؟و ...

 نام كتاب :خندهچگونه شاد و خنده رو باشيم ؟

نويسنده: احمد لقماني

با نگاهي بر آيات قرآن ، سخنان معصومان عليه السلام و گفتار انديشمندان

تعداد بازدید از این مطلب: 225
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : تركيان
تاریخ : پنج شنبه 2 مرداد 1393
نظرات

آرامجلوهاي از موضوع و محتواي نهج البلاغه: آرام

نهج البلاغه گزيده‎اي از سخنان اميرمؤمنان ـ عليه‎السلام ـ است كه در موقعيت‎ها و مناسبت‎هاي گوناگون بيان گرديده است و سيد شريف رضي بيشتر به جنبه فصاحت و بلاغت آنها نظر داشته است، آنچه به عنوان سرفصل و خطوط كلي نهج البلاغه مي‎توان مطرح كرد عبارت است از: 

  • توحيد و معرفت: شامل توحيد ذاتي، صفاتي، افعالي، عبادي و بيان علم، قدرت، عدالت و مانند آن‎ها. 
  • نبوّت و هدايت: هدف از بعثت انبياء شيوة عمل و تبليغ پيامبران، امامت، ولايت، هدايت، اسلام، قرآن، تعليم و تبليغ.
  • كائنات و خلقت: هدفداري در خلقت، حركت در مخلوقات، آفرينش جهان، آفرينش انسان و ويژگي‎‎هاي آفرينشي انسان. 
  • رهبري و سياست: شرايط و وظايف و حقوق و شايستگي‎هاي رهبري، حقوق مردم ، روابط اجتماعي، عدالت اجتماعي، جهاد، صلح و مانند آن. 
  • موعظه و حكمت: شناسانيدن اين جهان، زهد، تقوي، آموزش‎هاي اخلاقي، زيان‎هاي فردي و اجتماعي، بخل، حسد، ترس، شجاعت، تشويق، و خلاصه تمام فضايل و رذايل اخلاقي. 
  • تاريخ و عبرت: آموزش ديدن از حوادث تاريخي، درك قوانين حاكم بر حركت، مجتمع‎هاي انساني،‌بيان اوضاع اجتماعي، جهان در روزگار بعثت، آينده‎نگري شخصيت‎ها، مردم‎شناسي، همبستگي انساني، فتنه‎ها و بلاها، موضع‎گيري‎هاي شايسته در فتنه‎ها. 
  • احكام و عبادات: ايمان و هجرت و جهاد، اركان دين، آثار اعمال، نماز و زكات و امر به معروف و نهي از منكر، و ... و فلسفه احكام. 
  • معاد و قيامت: حشر، حساب، بهشت، دوزخ و زندگي اخروي. 
  •  دعا و تضرع: استغفار، نمونه‎هاي از دعاها و استغفار و تعليم صلوة براي پيامبر (ص) و امثال آن. 

 نكته جالب اينست كه هر كس با هر نوع گرايش، خواسته و سليقه‎اي كه پا به درياي بيكران نهج البلاغه مي‎نهد، در حد فهم و توان خود از آن بهره مي‎برد و مستفيض مي‎شود. 

تعداد بازدید از این مطلب: 220
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : تركيان
تاریخ : پنج شنبه 2 مرداد 1393
نظرات

 رمضان؛ میدان مسابقه 
امام مجتبی علیه السلام در روزهای پایانی ماه مبارك رمضان از كنار جماعتی كه مشغول خنده و شوخی بودند عبور كردند. حضرت با ناراحتی به آنها فرمود: « خدا ماه رمضان را میدان مسابقه بندگان قرار داده است. دسته ای گوی سبقت می ربایند و پیروز می شوند و تعدادی هم از دیگران عقب می مانند و سرافكنده می شوند. عجیب است در روزی كه پیشی گیرندگان پیروز شده اند و عقب ماندگان زیانكار گردیده اند، جمعی به شوخی و خنده مشغولند. به خدا سوگند اگر پرده در افتد، امروز نیكوكار، مشغول پاداش خود و عقب افتاده، گرفتار بدیهای خود است و برای احدی فرصتی جهت شوخی و لهو و لعب باقی نمی ماند.» 

تعداد بازدید از این مطلب: 209
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : تركيان
تاریخ : چهار شنبه 1 مرداد 1393
نظرات

غزه در آتش و خون

غــــــــزه در آتش و خـــــــون است بیائید دعـــائی بکنیم
همتی اهل جهــــان بانگ رســـــا وقت آن است ندائی بکنیم
کود ک و پیر و جـــــــوان غـــــــرقه به خـــون شد ز جفا
نیست کس رفع کندرنج بلا ‌اهل دلها زکرم پاک وفائی بکنیم

تعداد بازدید از این مطلب: 209
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : تركيان
تاریخ : دو شنبه 23 تير 1393
نظرات

                                          مهمان امام حسن عليه السلام

يكي از فضلاي عرب مهمان امام حسن مجتبي عليه السلام شد و در منزل او غذا خورد و پس خوردن طعام گفت : براي من يك نوشيدني بياوريد .

امام عليه السلام فرمود: چه نوشيدني ميل داري؟

مرد فاضل گفت: آن نوشيدني كه چون ناياب شود عزيزترين نوشيدنيهاست و چون فراوان گردد پايين ترين آنهاست .

امام عليه السلام به خادم خود فرمود : به او آب بدهيد .

همه حاضران بر فهم بلند امام عليه السلام آفرين گفتند .

تولد امام حسن مجتبي (ع) بر تمامي عزيزان مبارك باد

تعداد بازدید از این مطلب: 230
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : تركيان
تاریخ : چهار شنبه 18 تير 1393
نظرات

سه برادرمردی را نزد امیر المومنین حضرت علی علیه السلام آوردند و گفتند اين مرد پدرمان را کشته است.امام علی (ع) به آن مرد فرمودند: چرا او را کشتی؟آن مرد عرض کرد: من چوپان شتر و بز و ... هستم. يکی از شترهايم شروع به خوردن درختی از باغ پدر اينها کرد، پدرشان شتر را با سنگ زد و شتر مرد، و من هم همان سنگ را برداشتم و با آن به پدرشان زدم و او مرد.امام علی (ع)فرمودند: حد را بر تو اجرا مي کنم. آن مرد گفت: سه روز به من مهلت بدهيد.پدرم مرده و برای من و برادر کوچکم گنجی به جا گذاشته پس اگر مرا بکشيد آن گنج تباه مي شود، و برادرم هم بعد از من تباه مي شود.اميرالمومنین (ع) فرمودند: چه کسی ضمانت تو را مي کند؟آن مرد به مردم نگاه کرد و گفت اين مرد.اميرالمومنين (ع) فرمودند: ای ابوذر آيا ضمانت اين مرد را مي کنی؟ابوذر عرض کرد: بله اميرالمومنينفرمود: تو او را نمي شناسی و اگر فرار کند حد را بر تو اجرا مي کنم!ابوذر عرض کرد: من ضمانتش مي کنم يا اميرالمومنين.آن مرد رفت . و روز اول و دوم و سوم سپری شد...و همه مردم نگران ابوذر بودند که بر او حد اجرا نشود...سرانجام آن مرد اندکی قبل از اذان مغرب آمد.و در حاليکه خيلی خسته بود، به نزد اميرالمومنين علی(ع) آمد وعرض کرد: گنج را به برادرم دادم و اکنون تسلیم فرمان شما هستم تا بر من حد را جاری کنی. امام علی (ع) فرمودند: چه چيزی باعث شد تا برگردی درحاليکه مي توانستی فرار کنی؟آن مرد گفت: ترسيدم که "وفای به عهداز بين مردم برود.اميرالمومنين(ع) از ابوذر سوال کرد: چرا او را ضمانت کردی؟ابوذر گفت: ترسيدم که "خیر رسانی و خوبی" از بین مردم برود.پسران مرد مقتول متأثر شدند و گفتند : ما از قصاص او گذشتيم... اميرالمومنين (ع) فرمود : چرا؟گفتند: مي ترسيم که "بخشش و گذشتاز بين مردم برود.حالا شما خواننده ها را دعوت می کنم که این مطالب را بخوانید تا )دعوت به خیر) از بین نرود...حالا نوبت شماست که بعد از خواندن این داستان آن را برای دیگران نقل کنید و در صورت امکان برای دوستانتان ارسال کنید و یا در وبلاگتان درج کنید تا "نشر و پخش خوبی هااز میان ما رخت برنبندد.

                                                                                                                                   منبع : قطره قطره زندگی

 

تعداد بازدید از این مطلب: 155
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : تركيان
تاریخ : سه شنبه 18 تير 1393
نظرات
 
   
 
   

تقوا يعني اينكه اگر يك هفته مخفيانه از همه كارهاي ما فيلم گرفتند و گفتند اعمال هفته گذشته ات در تلويزيون پخش شده ، ناراحت نشويم

تعداد بازدید از این مطلب: 204
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : تركيان
تاریخ : یک شنبه 17 تير 1393
نظرات

شمه ای از فضایل حضرت خدیجه

     اولین زنی که در نزد پیامبر از احترام و محبوبیت خاصی برخورداربود.

      حدیث مشهوری میان اهل شیعه و اهل سنت است که پیغمبر فرمود: از مردان گروه زیادی به کمال رسیدند ولی از میان زنان فقط چهار زن که عبارتند از: آسیه دختر مزاحم (زن فرعون)، مریم دختر عمران، خدیجه دختر خویلد و فاطمه دختر محمد صلی الله علیه و آله و سلم.

      و نیز فرمود: بهترین زنان بهشت چهار زن هستند: مریم دختر عمران، خدیجه دختر خویلد، فاطمه دختر محمد ص، آسیه دختر مزاحم.

      در تفسیر عیاشی از امام باقر علیه السلام، از رسول خدا روایت است که فرمود: درشب معراج چون بازگشتم، از جبرئیل پرسیدم آیا حاجتی داری؟ جبرئیل گفت: خدیجه را از طرف خداوند و از جانب من سلام برسان.

      او یک همسر فداکار و ایثارگر، بهترین یاور برای رسول خدا و در تمام مشکلات و سختی های پی در پی و تبعیدها و محاصره های پیامبر، قوی ترین پشتییان و همراه او بود. اموال خود را در راه اهداف الهی همسرش و گسترش و تقویت اسلام، بخشش کرد و با ثروت بسیارش در راه تثبیت و پیشرفت اسلام، بسیار موثر بود.

      او زنی با کمال و با شخصیت و با فضیلت بود و از همین رو از زنان دیگر ممتاز و پیامبر خدا او را بسیار دوست می داشت.

زندگی نامه حضرت خدیجه (س)

حضرت خدیجه اولین همسر پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله و سلم و اولین زنی که اسلام آورد و مادر فاطمه زهرا که از زنان مشهور تاجر عرب و حجاز به شمار می رفت. پدرش خویلد بن اسد و مادرش فاطمه (دختر زائدة بن اصم بن….) که سلسله آنها از "لوی" با پیغمبر اکرم و سایر هاشمیان، مشترک می شود. خدیجه از طرف پدر با رسول خدا، عموزاده و نسب هر دو به "قصی بن کلاب" می رسد. او از خانواده های اصیل و اشراف مکه است. تولد او نیز در مکه و چندین سال قبل از «عام الفیل» بوده است. حضرت خدیجه قبل از ازدواج با رسول خدا، ۲ بار شوهر کرده بود که هر دو از دنیا رفته بودند او از شوهر دوم خود ("ابوهالة بن ….تمیمی" ) فرزندی داشت که نامش "هند" بود که از همین جهت به او لقب "ام هند" دادند. عده ای از علمای بزرگ معتقدند که خدیجه قبلا ازدواجی نکرده بود و فرزندان منتسب به او، مربوط به خواهرش است.

17 تير وفات حضرت خديجه بر شما  تسليت باد

تعداد بازدید از این مطلب: 245
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : تركيان
تاریخ : یک شنبه 16 تير 1393
نظرات

مراقب عقربها باشيد!

روزي قورباغه اي كنار نهري نشسته بودعقربي آمد و گفت آقاي قورباغه ،من مي خواهم از نهر بگذرم اما شنا بلد نيستم ممكن است لطف كنيد و مرا بر پشت خود تا آن سوي نهر ببريد ؟قورباغه گفت : اما تو يك عقرب هستي و عقربها قورباغه ها را نيش مي زنند . عقرب گفت : چرا نيش بزنم . من مي خواهم به آن طرف برسم ! قورباغه قبول كرد درست به وسط راه رسيده بودند كه عقرب ، قورباغه را نيش زد . قورباغه در حاليكه از درد به خود مي پيچيد و اخرين نفسها را مي كشيد گفت : چرا اين كار را كردي؟ حالا هر دو غرق مي شويم ! عقرب گفت : آخر من يك عقرب هستم و عقربها بايد قورباغه ها را نيش بزنند ! در پيرامون شما آدمهايي هستند كه غرق شدن براي آنها مهم نيست به شرط انكه شما را هم با خود به زير بكشند . بله خيلي بايد مواظب باشيم كساني هستند اين طرف نهر با ما طرح دوستي مي ريزند اما وسط نهر يا آن طرف كه رسيديم چهره واقعي خود را نشان مي دهند بنابراين بايد تفريح  با دوست واقعي باشد . از بعضي ها بايد دوري كنيم در مقابل بعضي بايد بايستيم و با عده اي هم بايد همراه شويم.

تو اول بگو با كيان دوستي           پس آنگه بگويم كه تو كيستي

تعداد بازدید از این مطلب: 196
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : تركيان
تاریخ : یک شنبه 15 تير 1393
نظرات

جملاتي از متن كتاب

1- براي رسيدن به موفقيت بايد هدف ، برنامه ريزي ، تلاش و توكل داشت .

2- براي رسيدن به تعليم و تربيت صحيح بايد خدا را ناظر بر خود بدانيم و آخرت را فراموش نكنيم و به اصلاح خويش و ديگران همت گماريم .

3-براي داشتن رفتار خوب و شايسته احترام متقابل ، محبت ، ايجاد دلگرمي، و پرداختن به شادي و تفريح  و مطالعه ضروري است .

4-رفتار بد و نامطلوب بيشتر به دليل جلب توجه ، قدرت طلبي ،انتقام جويي و ابراز بي لياقتي مي باشد و ...

كتابي جهت استفاده : مادران -پدران-دانش آموزان-دانشجويان و معلمان

خندهكتاب: صندلي هاي زندگي 

خندهنويسنده: مصطفي پرورش

خندهانتشارات :گلبن

تعداد بازدید از این مطلب: 218
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : تركيان
تاریخ : یک شنبه 15 تير 1393
نظرات

راه جذب دلها

حكمت 50 نهج البلاغه

دل هاي مردم گريزان است ، به كسي روي آورند كه خوشرويي كند .

تعداد بازدید از این مطلب: 346
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : تركيان
تاریخ : چهار شنبه 11 تير 1393
نظرات

در دوازدهم تیرماه 1367 شمسی برابر با سوم ژوئیه 1988 میلادی، هواپیمای مسافری ایرباس ایران که از بندرعباس عازم دُبی بود، بر فراز آب های خلیج فارس و در نزدیکی جزیره "هنگام" مورد هجوم یگان های دریایی متجاوز آمریکایی مستقر در آب های خلیج فارس قرار گرفت و سقوط کرد. این هواپیما که با موشک ناو جنگی وینسنس مورد حمله عمدی نیروهای تجاوزگر و جنایت پیشه شیطان بزرگ قرار گرفت حامل 298 مسافر و خدمه بود که تمامی آنها اعم از مرد و زن و کودک و نوجوان و کهنسال با وقوع این جنایت فجیع به شهادت رسیدند. در میان سرنشینان هواپیما، 66 کودک زیر 13 سال، 53 زن و 46 تن تبعه کشورهای خارجی نیز بودند که کشته شدند. ساقط کردن هواپیمای مسافربری ایران از سوی جنایتکاران آمریکایی، در حقیقت یکی دیگر از مراحل رویارویی استکبار جهانی با جمهوری اسلامی ایران برای تقویت متجاوزان عراقی در جبهه های جنگ بود. پس از سقوط این هواپیما، مقامات آمریکایی برای توجیه این جنایت نابخشودنی، دلایل ضد و نقیضی عنوان کردند و کوشیدند این اقدام خصمانه را یک اشتباه قلمداد کنند. اما با توجه به مجهز بودن کشتی جنگی وینسنس به پیشرفته ترین سیستم های راداری و رایانه ای و همچنین مشخص بودن نوع هواپیمای در حال پرواز، مسلم شد که احتمال اشتباه وجود نداشته و این اقدام، کاملاً خصمانه بوده است. با این حال مقام های آمریکایی پس از چندی، در توهینی آشکار به ملت ایران، مدال شجاعت بر گردن ناخدای این ناو انداختند و بدین سان حمایت رسمی خود را از این جنایت اعلام نمودند. به هر تقدیر، این جنایت نیز در کنار جنایات بی شمار دولت آمریکا، در پرونده سیاه استکبار جهانی ثبت شد و لکه ننگ دیگری بر تارک آن جنایت پیشگان نقش بست.

اعضاي كتابخوان كتابخانه شهيد مطهري ولاشان  به بازماندگان اين سانحه دردناك تسليت و براي عزيزان از دست رفته  ازخداوند منان علو درجات و براي بازماندگان طول عمري با عزت خواهان است

تعداد بازدید از این مطلب: 184
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : تركيان
تاریخ : سه شنبه 10 تير 1393
نظرات

خدايا! زندگي سرشار از هزاران نگراني است و ذهن از يك فكر به سوي فكر ديگري پرواز مي كند در ميان چنين هياهويي شنيدن نداي خاموشي كه در قلبم با من سخن مي گويددشوار است

خدايا!مرا موهبت آن بخش كه در ذهنم در كشاكش اين غوغاي روزمره بر تو متمركز باشد و هر لحظه ارتباطم با تو برقرار باشد . چنان متبركم كن كه نداي تو را بشنوم و سيماي تو را كه پر از لطف و زيبايي ست به چشم دل مشاهده كنم . آمين

تعداد بازدید از این مطلب: 236
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


به وبلاگ من خوش آمدید


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود